se ve en esta foto los barcos que han realizado la salida antes de tiempo y tienen que volver por la boya de barlovento .
el maphre toma la primera posicion y esta imbatible .
salir antes de tiempo es lo que se llama fuera de linea y tienen que volver a entrar
fueron Team Brunel, Turn the Tide on Plastic y Sun Hung Kai / Scallywag
you see in this photo boats who carried out ahead of time and have to return by the Windward buoy. the jubilo takes the first position and this unbeatable .salir ahead of time is what is called offline and have to re-enter were Team Brunel, Turn the Tide on Plastic and Sun Hung Kai / Scallywag
salida ajustada,scallywag molestando a todos .
exit set, scallywag bothering everyone.
General provisional de las Volvo Ocean Race In-Port Race Series
Dongfeng Race Team - 25 puntos
MAPFRE - 25 puntos
Team Brunel - 17 puntos
team AkzoNobel - 16 puntos
Vestas 11th Hour Racing - 12 puntos
Sun Hung Kai / Scallywag - 9 puntos
Turn the Tide on Plastic - 7 puntos
*** Nota: Los resultados de la
Around Hong Kong Island Race se han combinado con la HGC In-Port Race
del sábado para establecer la puntuación de Hong Kong.
Volvo Ocean Race In-Port Race Series Leaderboard
Dongfeng Race Team – 25 points
MAPFRE – 25 points
Team Brunel – 17 points
team AkzoNobel – 16 points
Vestas 11th Hour Racing – 12 points
Sun Hung Kai / Scallywag – 9 points
Turn the Tide on Plastic – 7 points *** Note: The results of the Around Hong Kong Island Race have been combined with Saturday’s HGC In-Port Race to rank the teams after the two weekend races. The overall leader from this weekend’s racing win the maximum seven points from Hong Kong.
DECLARACIONES DEL MAPFRE
Pablo Arrarte, caña en las regatas costeras y jefe de guardia
"Sabíamos que la salida era muy importante, sobre todo
porque en esta zona de la salida de la bahía no había viento y
evidentemente el primero que llegase al viento, que estaba un poco más
afuera, iba a ser una ventaja. La corriente estaba a favor de la salida,
con lo cual era más o menos fácil hacer un fuera de línea, así que
estuvimos practicando bastante antes de la salida para ver los tiempos y
las distancias. Estábamos en una posición que creíamos que era la
correcta hasta que de repente vimos que un par de barcos se echaron
sobre nosotros, pero también vimos que iban pronto y al final salieron
fuera de línea y han tenido que volver. Nuestra salida fue bastante
limpia, más o menos como pensábamos así que bien, muy contentos con la
salida.
A partir de ahí, muy poquito viento y haciendo maniobras
hemos conseguido en un par de rachitas sacar un poco de ventaja. Lo
bueno es que estando delante puedes decidir cuándo hacer las maniobras y
seguir el plan que tú quieres, mientras que si estás por detrás estás
un poco más condicionado, así que el estar primeros nos ha dado un poco
de ventaja. Hemos llegado primeros a la línea de viento y nos hemos
despegado de la flota. Nos ha salido bien, hemos tenido suerte y hemos
podido seguir el plan que esperábamos".
Joan Vila, navegante
"Con estas regatas nunca sabes, porque igual que puedes
sacar la ventaja en un momento también la puedes perder por ejemplo en
una calma a sotavento de una montaña, donde puedes quedarte parado y la
flota te rodeará. Afortunadamente en este caso ha sido más una regata en
la que el que estaba delante siempre parecía que tenía mejor presión.
Las transiciones también las hemos pasado un poco mejor y sí, la clave
ha estado un poco en la salida y en los momentos justos después de la
salida.
Viendo los tiempos, sabíamos que el tiempo límite era las
16:00 hora local, si no acortaban sabíamos que probablemente era difícil
que todos los barcos terminasen dentro del tiempo límite. Viendo las
condiciones ha sido una decisión acertada, porque luego no había mucho
viento dentro de la isla entre los edificios de Hong Kong".
DECLARATIONS of MAPFRE
Pablo Arrarte, cane in the coastal race and head of guard "knew that the output was very important, especially because there was no wind in this area of the output of the Bay and of course the first that arrived at the wind, which was a little more" outside, it would be an advantage. The current favored exit, which was more or less easy to do an out of line, so we were quite practicing before departure to see the times and distances. We were in a position that we thought it was the right until we suddenly saw that a couple of boats were laid upon us, but we also saw that they would soon and at the end came out of line and they have had to return. Our departure was quite clean, more or less as we thought so good, very happy with the output. A from there, very little wind and doing maneuvers we got in a couple of places to get a little advantage. The good news is that being front can't decide when to do maneuvers and follow the plan you want, while if you are behind ,you are a little more conditioned, so being first has given us a little advantage. We have come first to the line of wind and we've taken off the fleet. It has gone well, we were fortunate and we have been able to follow the plan we had hoped."
Joan Vila, Navigator "you never know with these races, because equal that you can take the advantage at a time also you can lose it for example in a calm to Leeward of a mountain, where you can stay standing and the fleet will surround you. Fortunately in this case was more a regatta in which front which was always seemed to have better pressure. We have also passed the transitions a little better and Yes, the key has been a bit in the exit and in just moments after the departure. Looking at the times, we knew that the time limit was 16:00 local time, if they do not shorten we knew that probably it was difficult for all boats end within the time limit. Seeing the conditions it was a wise decision, because then there is a lot of wind on the island between the buildings in Hong Kong".
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