traduccion y opinion alfonso valmaseda
Man overboard on leg leader Sun Hung Kai/Scallywag (VIDEO)
Following a dramatic man overboard recovery on Sunday, Sun Hung Kai/Scallywag retain their lead in the race to Hong Kong...
Crew member Alex Gough was washed overboard by a wave during a sail change, near midday local time on Sunday afternoon, in winds of 15-20 knots.
The team swung into recovery mode, and Gough was back on board within seven minutes, unharmed. Scallywag resumed racing immediately.
“He went out on the outrigger, I was driving, and we went off a big sea and it picked him up threw him off, like a horse,” skipper David Witt said.
“The main thing is, we got him back on board. He’s safe. But I think it’s shown everyone how hard it is to see the guy in the water. Even on a sunny day, 18 knots of wind… You wouldn’t want to be doing this in 20 knots in the dark.”
Gough wasn’t wearing a harness or a lifejacket. Witt says he should have been tethered, or at minimum have told the helmsman what he was doing, before he went outside the lifelines on the outrigger.
“I was pretty stupid, but luckily the guys were on to it. They turned around bloody quickly,” Gough said. “I’m good. I’m fine. It was a bit scary… But off we go again.”
The manoeuvre cost the team some miles, but they had a few to spare, and still lead the fleet on the fast charge westward towards Hong Kong, now just over 2,000 nautical miles away.
Dongfeng Race Team and team AkzoNobel continue to take a northerly option in comparison to the rest of the fleet, but to this point, are not seeing significantly different weather conditions.
opinion =
Hombre al agua en líder pierna Sun Hung Kai/Scallywag (VIDEO) siguiendo por la borda un hombre dramático recuperación el domingo, Sun Hung Kai/Scallywag conservar su ventaja en la carrera a Hong Kong... 14 de enero de 2018 11:34 UTCWritten de Peter RuschSun Hung Kai/Scallywag conservar el liderazgo en la pata 4 de la Volvo Ocean Race, a pesar de un espectacular hombre al agua escenario en Sunday.Crew miembro Alex Gough fue lavado por la borda por una ola durante un cambio de vela, cerca de mediodía local tiempo en la tarde del domingo, con vientos de 15-20 nudos. El equipo hizo pivotar en modo de recuperación, y Gough fue volver a bordo dentro de siete minutos, sin sufrir ningún daño. Scallywag reanudaron inmediatamente de carreras." Salió en la canoa, estaba manejando y fuimos un mar grande y recogido le hasta le lanzó, como un caballo, "capitán David Witt dijo." Lo principal es, que le consiguió volver a bordo. Él es seguro. Pero creo que cada uno ha mostrado lo difícil que es ver al tio en el agua. Incluso en un día soleado, 18 nudos de viento... Usted no querría estar haciendo esto en 20 nudos en la oscuridad." Gough no estaba usando un arnés o chaleco salvavidas. Witt dice que debe haber atado, o al menos han dicho al timonel lo que estaba haciendo, antes de que fuera fuera de las líneas de vida en la canoa." Era bastante estúpido, pero por suerte los chicos fueron a él. Que gira alrededor de sangre rápidamente,"dijo Gough. "Yo soy bueno. Estoy bien. Fue un poco de miedo... Pero de ir otra vez." Costo de la maniobra el equipo algunas millas, pero tenían algunos de repuesto y plomo todavía flota en el ayuno carga hacia el oeste hacia Hong Kong, ahora a poco más de 2.000 millas de distancia. Equipo de carrera de Dongfeng y AkzoNobel sigan tomando una opción septentrional en comparación con el resto de la flota, pero a este punto, no se ve significativamente diferentes condiciones climáticas.
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