fuente https://www.imoca.org/
traduccion alfonso valmaseda .
The Barcelona World Race cancelled: the IMOCA class looking for a replacement race
Taking into account the
political and administrative situation in Catalonia, the organiser of
the Barcelona World Race (the FNOB) has taken the decision to cancel the
fourth edition of the double-handed round the world race on IMOCAs,
which was due to start on 12th January 2019. Eight teams had already
announced their intention of taking part in this race and others were
thinking about joining them. In order not to disappoint these teams and
to avoid leaving a big gap in the 2019 calendar, the IMOCA class is
already thinking about the possibility of creating a major new
international ocean race.
“The unstable institutional climate
that we have seen over the past year and the lack of political
stability nationally (…) means we are not able to organise this fourth
edition of the Barcelona World Race.” That is how the FNOB
(Barcelona Ocean Racing Federation) justified cancelling the
double-handed round the world race. Taking into account the tense
situation, the City of Barcelona, the headline partner for the race, no
longer wants to finance the next edition. Consequently, the private
partners have followed their decision and have also stood down. The FNOB
has no other choice than simply to cancel this major race on the IMOCA
calendar, which was due to start on 12th January 2019.
It looked like being a promising fourth edition
It was only late last week that the
IMOCA class was informed of this bad news. It was a massive blow, as the
IMOCA class has been working hard for more than ten years to develop
this race and make it a fantastic sporting event. The disappointment is
that much bigger, because this fourth edition of the Barcelona World
Race looked extremely promising. Eight crews were already interested in
competing and others were seriously considering that. For the first
time, a stopover was scheduled in Sydney, with the possibility for the
skippers to change their crewman. This stopover in Australia would have
been a huge benefit in terms of the internationalisation of the IMOCA
class. And for the racers, it would have been a great opportunity to
race double-handed in the Southern Ocean and to prepare in the best way
possible for the 2020 Vendée Globe.
Plan B
However, the class is not going to be
discouraged and wishes to push ahead looking at setting up a plan B,
that is to say, a top class ocean race with a global reach, just like
the other events organised by the IMOCA class. The teams hoping to take
part in the Barcelona World Race, some of which had already spent money
planning for this, must not feel they have been dealt a blow. In order
not to affect their sporting schedule, it is going to be necessary to
come up with a replacement race. This is a major challenge, as the
timing is tight. In consultation with the various teams, the IMOCA class
will be doing its utmost to achieve this and fill the gap in the race
calendar between the 2018 Route du Rhum and the 2019 Transat Jacques
Vabre. La Barcelona World Race cancelada: la clase IMOCA busca una regata de reemplazo
Teniendo en cuenta la situación política y administrativa en Cataluña, el organizador de la Barcelona World Race (FNOB) tomó la decisión de cancelar la cuarta edición de la regata mundial a dos en IMOCAs, que debía comenzar el día 12 Enero de 2019. Ocho equipos ya habían anunciado su intención de participar en esta regata y otros estaban pensando en unirse a ellos. Para no decepcionar a estos equipos y evitar dejar un gran vacío en el calendario de 2019, la clase IMOCA ya está pensando en la posibilidad de crear una nueva e importante carrera oceánica internacional.
"El clima institucional inestable que hemos visto durante el año pasado y la falta de estabilidad política a nivel nacional (...) significa que no podemos organizar esta cuarta edición de la Barcelona World Race". Así es como la FNOB (Federación de Oceaníca de Barcelona) ) justificó la cancelación de la regata mundial a dos . Teniendo en cuenta la situación tensa, el Ayuntamiento de Barcelona, el socio titular de la regata, ya no quiere financiar la próxima edición. En consecuencia, los socios privados han seguido su decisión y también se han retirado. El FNOB no tiene otra opción que simplemente cancelar esta gran regata en el calendario IMOCA, que debía comenzar el 12 de enero de 2019.
Parecía ser una cuarta edición prometedora,
La semana pasada, la clase IMOCA fue informada de esta mala noticia. Fue un golpe enorme, ya que la clase IMOCA ha trabajado duro durante más de diez años para desarrollar esta regata y convertirla en un fantástico evento deportivo. La decepción es mucho más grande, porque esta cuarta edición de la Barcelona World Race parecía extremadamente prometedora. Ocho equipos ya estaban interesados en competir y otros estaban considerando seriamente eso. Por primera vez, se programó una escala en Sydney, con la posibilidad de que los patrones cambien a su tripulante. Esta escala en Australia habría sido un gran beneficio en términos de la internacionalización de la clase IMOCA. Y para los corredores, habría sido una gran oportunidad para competir por partida doble en el Océano Austral y prepararse de la mejor manera posible para la Vendée Globe 2020.
Plan B
Sin embargo, la clase no se desanimará y desea seguir adelante con la creación de un plan B, es decir, una regata oceánica de primera clase con un alcance global, al igual que los otros eventos organizados por la clase IMOCA. Los equipos que esperan participar en la Barcelona World Race, algunos de los cuales ya han gastado dinero en la planificación de esto, no deben sentir que han recibido un golpe. Para no afectar su calendario deportivo, será necesario crear una regata de reemplazo. Este es un gran desafío, ya que el tiempo es limitado. En consulta con los diversos equipos, la clase IMOCA hará todo lo posible para lograr esto y llenar el vacío en el calendario de regata entre la Ruta del Ron 2018 y la Transat Jacques Vabre 2019.
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