traduccion alfonso valmaseda
the luckiest boat in the world
Our 2017/18 Volvo Ocean Race coverage is presented by Musto, Official Apparel Provider of the VOR.
No one’s quite sure whether it was the inclusion of Grant Wharrington’s local knowledge, Libby Greenhalgh’s excellent navigation, or straight up luck that gave Hong Kong Scallywag the all-important victory into the team’s home port (and with a secret press conference today where questions weren’t even allowed from reporters, no one’s going to find out soon). We have learned, however, that if not for a well-timed message from Race Control, Witty and friends may have spent a few days sitting 0n a reef – or far, far worse. Here’s the Jury’s decision regarding the unquestionable ‘outside assistance’ that kept Scally safe enough to pull a rabbit out of their hat at the leg finish. To watch the replay of the incident, head to the Leg 4 tracker and backtrack to 0900 UTC on 6 January.
Question from Race Director Phil Lawrence Regarding Rule 41:
“On Leg 4 Race Control noticed that SHK Scallywag was on collision course with a reef and sent the boat the e-mail below:
Hi Libby/Dave:
Just so I can relax a bit here in Race Control, tell me you are happy with you course in relation to Nerues Reef on Landsdown Bank. The Australian Charts have the Reef extending to 160 35E which is further east than the C-Map charts show.
-Rick Tomlinson, Race Control
Race Control did not give SHK Scallywag any further navigation advice. SHK Scallywag lost 50 miles whilst the crew worked out a way around the reef.
Does this constitute outside assistance under RRS 41 as the crew were in danger? Please would you consider and advise.”
Answer:
The Jury advises that Race Control’s action did not result in a breach of rule 41 by SHK Scallywag. SHK Scallywag did receive help from an outside source, in this case the Race Control.
However, the help given is permitted under rule 41(d). The information was not requested by SHK Scallywag so it was unsolicited information. The source, in this case a member of the Race Control, was a disinterested source for the purposes of rule 41 because he had no personal or other interest in the position of SHK Scallywag relative to other boats in the race. Nor would he gain or lose in any way as a result of the position of SHK Scallywag in the race.
The source was an employee of Volvo Ocean Race who, as a member of Race Control, has a responsibility for the safety of all competitors. Asking the question he did was therefore a proper action for him to take.
-International Jury, Hong Kong
25 January 2018
Nadie está muy seguro si fue la inclusión de Grant Wharrington con suconocimiento local, excelente navegación de Libby Greenhalgh o ir recto hacia arriba lo que le dio suerte a Hong Kong Scallywag la importantísima victoria en el puerto del (y con una Conferencia de prensa secreta donde habia preguntas que no eran permitidas incluso de periodistas, nadie va a descubrir pronto). Hemos aprendido, sin embargo, si no para un mensaje de tiempo de Control de carrera, Witty y amigos pueden que hayan pasado unos días sentados en un arrecife – o peor aún de lejos, lejos. Aquí la decisión del jurado con respecto a la indiscutible 'ayuda externa' que mantuvo lo suficientemente seguro como para sacar un conejo de su sombrero en la etapa para el Scally ha acabado. Para ver la repetición del incidente, la cabeza a la etapa 4 tracker y dar marcha atrás a las 0900 UTC del 6 de enero. Pregunta del Director Phil Lawrence con respecto a la regla 41: "etapa 4 control de regata notaron que SHK Scallywag estaba en curso de colisión con un arrecife y envió al barco el correo electrónico a continuación: Hola Libby/Dave: así puedo descansar un poco aquí en el Control de la regata , dime Estás feliz con el rumbo en relación con el arrecife de Nerues en Banco de Landsdown. Las cartas australianas tienen el arrecife a 35E 160 que es aún más al este que el show de cartas C-Map. -Rick Tomlinson, Control de regata no dio a SHK Scallywag ningun consejo adicional de navegación.
SHK Scallywag perdieron 50 millas mientras que la tripulación trabajó de una forma alrededor del arrecife. ¿Esto constituye asistencia externa bajo regla 41 como que el equipo estaba en peligro? Por favor puede considerar y aconsejar." Respuesta: El jurado informa que la acción del Control de regata no produjo una infraccion de la regla 41 por SHK Scallywag. SHK Scallywag recibió ayuda de una fuente externa, en este caso el Control de regata . Sin embargo, la ayuda dada es permitida bajo regla 41(d). La información no fue solicitada por SHK Scallywag, por lo que era información no solicitada. La fuente, en este caso un miembro del Control de la regata , fue una fuente desinteresada para los efectos de la regla 41 porque no tenía intereses personales u otro interés en la posición de SHK Scallywag con respecto a otros barcos en la regata. Ni era ganar o perder de cualquier manera como consecuencia de la posición de SHK Scallywag en la regata . La fuente era un empleado de Volvo Ocean Race que, como miembro del Control de la regata , tiene la responsabilidad de la seguridad de todos los competidores. La pregunta que hizo fue una acción apropiada para tomar. -Jurado internacional, Hong Kong, 25 de enero de 2018
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