domingo, 21 de enero de 2018

equipo tecnico de comunicacion , porque se produjo la colision del vestas ??

fuente vor
traducion alfonso valmaseda 



Acaban de preguntarme si en los barco de la volvo tenian o no radio.
Igual esto ayuda a entender la colision del vestas,

Somebody ask me about radio in volvo`s boat , matbe this information will help us to understand about collision.

Technical equipment
The Volvo Ocean 65 one-design high-performance race boats are designed and equipped with the latest communications and safety technology.
The technology behind life at extreme | Volvo Ocean Race 2014-15
The Volvo Ocean 65, designed by Farr Yacht in the US and built by a Consortium of Boatyards, has been engineered to integrate the most sophisticated communications equipment on the market. Organisers can track and analyse the fleet's position and sailing conditions throughout the offshore legs from Race Control in the Alicante HQ, as well as communicate instantly with the crew through both video and audio channels.
Thanks to the latest video, satellite and multimedia content production technology, employed by each team's Onboard Reporter, the public will be able to follow the sailors through every wave and gust of 45,000 nm of relentless ocean racing.
Cobham SATCOM supply the satellite communications hardware on board, while Inmarsat’s fleet of satellites, in orbit some 36,000km out in space, deliver the communications technology and bandwidth. Together, they enable an ‘always-on’ connection for teams allowing applications such as internet access, emails, calls, weather reporting and telemedicine.
The presence of five fixed HD cameras and two onboard microphones on board means that every moment is captured. A crash cam on the stern records the action on deck 24/7, keeping four minutes either side of an incident to ensure that nothing is missed. 
Additionally, the Onboard Reporter has access to slow-mo, night vision, POV and wide lens cameras, while drone and 360-degree cameras will be in regular use. The onboard media station features a video editing suite, a camera and a mic controller. Each piece of hardware can be operated remotely from Race HQ if necessary.
© IAN ROMAN/Volvo Ocean Race
The other essential application of communications equipment is safety, and safety is at the heart of every design and build decision in the Volvo Ocean 65 yachts. Each boat is extensively equipped to cover every possible emergency with the satellite communications, Emergency Position Indicating Radio Beacons or EPIRBs, Personal Location Beacons or PLBs, Search and Rescue Transponders (SARTs), and hand held VHF radios along with aviation frequency emergency radios.
There is also a long list of other safety equipment that includes life rafts, Jon Buoys for man overboard recovery, extensive medical equipment, flares, a man overboard alerting and positioning system and of course, lifejackets and harnesses.
Additionally, B&G delivers complete navigation and instrument systems, technology integration solutions and on-site support to the race organisation and competing teams.
As well as providing propulsion for the boat to motor in and out of the Host City marinas, the Volvo Penta D2-75 engine produces the electricity for the communications equipment, computers, lights and heating throughout the entire race and in emergency situations.


Equipo técnico

Los monotipos Volvo Ocean 65 están diseñados y equipados con la última tecnología en comunicaciones y seguridad.
© IAN ROMAN/Volvo Ocean Race


Estos veleros de alto rendimiento han sido pensados para integrar los equipos más sofisticados de comunicación del mercado. La organización puede seguir y analizar la posición de toda la flota y las condiciones meteorológicas en todas las etapas oceánicas desde el Race Control en la sede central de Alicante, así como comunicarse de forma instantánea con las tripulaciones a través de vídeo y de audio.

Gracias al contenido multimedia que elaboran los reporteros a bordo de todos los equipos, el publico podrá seguir a los regatistas prácticamente sobre cada ola que pasen durante las 45.000 millas náuticas del recorrido.
Cobham SATCOM proporciona el hardware necesario para las comunicaciones por satélite a bordo, mientras que la flota de satélites de Inmarsat, algunos de los cuales orbitan a 36.000 kilómetros de distancia en el espacio exterior, proporciona la tecnología de las comunicaciones y el ancho de banda. Juntos, hacen posible una conexión ininterrumpida que permite a los equipos tener conexión a internet, correo electrónico, llamadas, informes de meteorología y telemedicina.
La presencia de cinco cámaras fijas en HD y dos micrófonos a bordo permite capturar todos los momentos. Una cámara en la popa graba toda la acción en cubierta las 24 horas del día los siete días de la semana para asegurar que nada se pierde.
Además, el reportero a bordo tiene acceso a slow-motion, visión nocturna y otros adelantos, mientras que los drones y las cámaras 360 se usarán frecuentemente. La estación multimedia instalada a bordo permite editar vídeo y lleva una cámara y un micrófono; todos estos aparatos pueden ser controlados de forma remota desde el Race Control si fuese necesario.
La otra aplicación esencial del equipo de comunicaciones es la seguridad, y la seguridad ha estado en el centro de todas las decisiones para el diseño y la construcción de los Volvo Ocean 65. Cada barco está sobradamente equipado para cubrir cualquier posible emergencia con la señal del satélite, y sistemas como EPIRBs (Emergency Position Indicating Radio Beacons), PLBs (Personal Location Beacons), SARTs (Search and Rescue Transponders) y emisoras de radio VHF con alcance para las frecuencias de la aviación.
También hay una lista de otros equipamientos de seguridad como balsas de seguridad, ‘Jon Buoys’ para recuperar un hombre al agua, un completo equipo médico, bengalas, un ‘hombre al agua’ con alerta y sistema de posicionamiento y, por supuesto, chalecos salvavidas y arneses.
Además, B&G proporciona unos completos sistemas de navegación e instrumentación, soluciones de teconología integradas y soporte sobre el terreno a la organización de la regata y a los equipos participantes.


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